Diety modne, ale szkodzące zdrowiu

Najpopularniejszą, najbardziej restrykcyjną dietą jest znana wszystkim dieta kopenhaska, a raczej głodówka kopenhaska. Stosowana jest 13 dni, dostarcza organizmowi dziennie około 600 kcal. Jemy tylko chude mięso, warzywa, mleko, zakazane produkty to chleb, ziemniaki, makarony. Dieta jest bardzo restrykcyjna, osłabia i wyniszcza nasz organizm. Praktycznie zapewniony jest po niej efekt jo- jo.
Kolejną dietą negatywnie wpływającą na organizm jest dieta optymalna, czyli dieta, która powinna być odpowiednio zbilansowana, niskokaloryczna. Polską znaną dietą optymalną jest Dieta Kwaśniewskiego. Nie spełnia ona żadnych z tych wymogów. Dieta Kwaśniewskiego polega na jedzeniu tłuszczy, ale ograniczeniu węglowodanów. Ograniczenie węglowodanów powoduje zmęczenie i ospałość. Szkody wyrządzane przez tą dietę są często widoczne dopiero po latach.
Dieta ketoniczna- kolejna z diet, które powinny być zakazane.
Jest to dieta wysokobiałkowa i za razem tłuszczowa. Organizm musi spalać energię zgromadzoną w mięśniach, co prowadzi do zakwaszenia, a nawet zaburza pracę układu nerwowego.
Diety jednoskładnikowe, popularne są diety np. jabłkowe, bananowe, kapuściane. Diety te są stosowane bardzo często, chociaż wiadomo, że dostarczanie organizmowi jednego składnika zaburza całkowicie jego pracę. W każdej z tych diet brakuje jakiegoś składnika a innego jest znowu za dużo.
Dieta tybetańska- w tej diecie brakuje podstawowego składnika potrzebnego do życia, czyli białka. Polega zaś ona na codziennym wypijaniu wywaru z obierek ziemniaków i innych warzyw nazywanego czasem ,,rosołem tybetańskim’’.  Sama nazwa wskazuje na restrykcyjność.
Dieta Zone jest to wysokobiałkowa dieta. Na diecie tej chudniemy tylko dlatego, że organizm, aby strawić dużą ilość białka, pochłania bardzo dużo energii i spala tkankę tłuszczową. Ten proces może być dużym obciążeniem dla naszego układu nerwowego a również dla nerek.
Jedną z popularniejszych diet ostatnich lat jest dieta Ducana. Była ona bardzo chwalona, jednak okazało się, że jej stosowanie często dopiero po latach pokazuje negatywne skutki. Jest to dieta proteinowa, białkowa, dająca bardzo szybkie efekty w krótkim czasie. Ma sowje grono zwolenników jak i przeciwników. Dieta ta obciąża nerki, obciąża wątrobę, nasz organizm musi radzić sobie z dużą ilością toksyn. Obniżone jest pH organizmu, co pociąga za sobą wiele chorób. Zaskakuje jednak ciągle fakt, że w mediach nie jest rozpowszechniony negatywny wpływ tej diety na nasz organizm.
,,Zaletą’’ diety jest również potężny efekt jo jo.
Jak widzimy, schudnąć można również narażając swoje zdrowie. Nie róbmy tego, długotrwałe głodówki czy powyższe diety są dla nas bardzo szkodliwe. Możemy zrujnować sobie zdrowie, dobre samopoczucie, z powrotem po skończeniu diety nabrać kilogramów. Zdrowe, zrównoważone odżywianie- tylko ten sposób pozwoli nam zrzucić wagę i być zdrowym, nie na krótki czas a na następne lata.