Idealne pary

Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych. Gdy któregoś zabraknie, prędzej czy później odbije się to na zdrowiu. Dlatego właśnie popularne diety, zakazujące spożywania tłuszczu czy węglowodanów, po dłuższym okresie czasu okazują się nieskuteczne, a niekiedy nawet szkodliwe. O wiele więcej korzyści uzyskamy, gdy będziemy spożywać wszystkie składniki, zachowując umiar. Niektóre produkty możemy z kolei łączyć w pary, co pozwoli jeszcze bardziej wykorzystać ich cenne wartości odżywcze.
Zależnie od tego, jakiego efektu oczekujemy, powinniśmy wybrać inne połączenia. Jeśli chcemy schudnąć, pomoże nam zielona herbata z cytryną. Dodatek owocu sprawia, że utrata zbędnych kilogramów następuje znacznie szybciej niż wtedy, gdy pijemy samą herbatę. Osoby aktywne fizycznie narzekają często na skurcze mięśni czy zakwasy, pojawiające się po treningach. Warto zadbać wtedy, by dostarczać sobie z pożywieniem odpowiednich ilości magnezu, żelaza i potasu. Składniki te znaleźć można w pomidorach i fasoli. Łącząc te dwa produkty w jednym posiłku, zapewnimy sobie wysoką przyswajalność minerałów, co czasem trudno osiągnąć, stosując inne metody suplementacji. Gdy mamy żylaki i chcemy zapobiegać powstaniu zakrzepu, powinniśmy polubić gorzką czekoladę i jabłka. Połączenie tych produktów wspiera pracę układu krwionośnego. Jeśli zbyt często dokucza nam zły nastrój, możemy poratować się zupą z buraków i cieciorki. Buraki zawierają mnóstwo składników działających antydepresyjnie. Ich przyswajalność zwiększa cieciorka.